افزایش تعرفه واردات فولاد از ایران در تایلند
نوشته شده توسط : hamiransteel

پیش بینی بازار فولاد بر این است که باید به زودی باید شاهد کاهش بازار هایی باشیم که واردات فولاد را از ایران جذب می کند. در صورت سرایت کردن اعتقادات دولت تایلند به سایر کشور هایی که ایران به آنها فولاد صادر می کند، دور از ذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور شاهد ضربه خوردن به بازار فولاد در ایران و کاهش قدرت اقتصادی ایران در حوزه صادرات فولاد باشیم.

 

 

 

اخیرا دولت تایلند در راستای حمایت از فولاد سازان داخلی خود اعلام کرده است که قصد دارد تا تعرفه واردات فولاد از سه کشور ترکیه و ایران و برزیل را افزایش بدهد. لازم به ذکر است که از اصلی ترین بازار های وارداتی فولاد ایران تایلند می باشد که در یک سال اخیر بالغ بر ۱۶ درصد از فولاد صادراتی ایران را جذب کرد؛ اما در حال حاضر شاهد تیره شدن این رابطه ی اقتصادی هستیم. دپارتمان تجارت خارجی تایلند دلیل افزایش تعرفه‌هایی وارداتی فولاد را حمایت از کارخانه های تولید کننده فولاد در تایلند اعلام کرده و اعتقاد دارد به دلیل اینکه این فولاد سازان برای شمار زیادی از مردم فرصت شغلی ایجاد کرده است و یکی از بنگاه های اقتصادی مهم  شناخته شده است، باید واردات فولاد را ازسه کشور ترکیه و ایران و برزیل محدود کند زیرا این سه کشور مذکور محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به بازار تایلند وارد می‌کنند و این به صنعت داخلی آسیب وارد می‌کند.

ورقه‌ های فولادی نورد گرم که از کشورهای ایران و ترکیه و برزیل وارد تایلند می‌ شدند با قیمتی پایین‌ تر از قیمت استاندارد دنیا به این کشور صادر می‌شدند. به خاظر همین موضوع دولت تایلند در اولین روزهای خرداد یا دهه آخر ماه می سال جاری اعلام کرده که این اقدام بخش بزرگی را از بازار فولاد سازان داخلی از بین برده است. همچنین لازم به ذکر است که کارخانه های فولاد سازی فعال در تایلند ضمن ابراز ناراحتی اعلام کرده اند که آنها نمیی توانند  با ورقه‌ های نورد گرم صادراتی ایران و برزیل و ترکیه رقابت کنند و اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند آنها باید به تدریج از بازار فولاد خارج شوند. گفتنی است که کارخانه های تولید کنند فولاد در تایلند از این وضعیتت واردات بسیار ناراضی هستند و اعتقاد دارند که اگر دولت تایلند نخواهد در راستای تولید داخلی جلوی این واردات را بگیرید، به زودی باید شاهد کاهش چشم گیری از تولید فولاد و فراورده های فولادی در این کشور باشد.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیرانفولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: